Βιβλίο και Κινηματογράφος – Αναφορά στο χιούμορ του Παπαδιαμάντη
O κινηματογράφος συναντά τη λογοτεχνία σ’ έναν μεσότιτλο και …
Σχετικά με το πρόγραμμα του 1ου Εξαμήνου δείτε ΕΔΩ
[…] Τον διακρίνει φυσικότης και αφέλεια, την οποίαν εξαίρει αττικίζουσα χάρις, απλή μελαγχολία, της οποίας τα ελαφρά σύννεφα φωτίζει ο ήλιος φιλομειδούς ειρωνείας. Δ. Κακλαμάνος, «Ομιλία», 1908 (Εφημερίς «Νέα Ζωή»)
Ολόκληρο το έργο του Παπαδιαμάντη βρίθει κυριολεκτικά από φράσεις και εκφράσεις, όπου το χιούμορ παίζει βασικό ρόλο όχι για τη δημιουργία κάποιου ύφους (ή, ενός «εύθυμου πνεύματος» απλώς), αλλά για την ουσιαστική λειτουργία του κειμένου. Δηλαδή, το χιούμορ αποτελεί περίοπτο αφηγηματικό στοιχείο στο έργο του Παπαδιαμάντη. Το χιούμορ, η ειρωνεία, ο σαρκασμός συνιστούν όπλα, με τα οποία ο Παπαδιαμάντης άσκησε την (οξύτατη) κοινωνική κριτική του – την πολιτική του κριτική. […] Όχι σπανίως, όμως, ο συγγραφέας προτιμάει έμμεσους τρόπους — και, συνήθως, καταφεύγει σε άσματα δημοτικά, ή και της εποχής: «Ασπροκολοβολούσα μου, και άσπρη σαν το γάλα, σένα σου πρέπει λεβεντιά, σου πρέπει και καβάλα». (Άσπρη σαν το χιόνι)… Η. Παπαδημητρακόπουλος
*Στις εκδηλώσεις εφαρμόζονται τα υγειονομικά μέτρα που ισχύουν σε κλειστούς χώρους