Κινηματογραφική Λέσχη

Πολιτιστικές Δράσεις

Οι Ταινίες της Τετάρτης – 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Π ρ ό γ ρ α μ μ α    Π ρ ο β ο λ ώ ν  –   Σ υ ν ό ψ ε ι ς

6.30μμ-8.00μμ

ΛΕΝΑΚΙ ΔΥΟ ΦΩΤΙΕΣ Κ ΔΥΟ ΚΑΤΑΡΕΣ, Δημήτρης Ινδαρες, 72’

Η υπόθεση εμπρησμού ενός πατρογονικού πύργου στο Λειβάρτζι Καλαβρύτων έρχεται στο φως μέσω κάποιων χειρογράφων. Ο έρωτας της Ελένης και του Λιμάζαγα, λίγο πριν από την Επανάσταση του 1821, και μια γονική κατάρα, στοιχειώνουν την ιστορία της οικογένειας και του χωριού. Το δημοτικό τραγούδι της Ελένης οδηγεί την αναψηλάφηση ενός παρελθόντος που μοιάζει με παραμύθι.

ΤΕΙΧΗ, Χρηστος Σαρρης, 13’

Μέσα στα Τείχη μιας φυλακής, εξερευνάται βαθιά η εσωτερική ανάλυση του ταξιδιού ενός κρατούμενου, ερευνώντας τα όνειρα, τις ελπίδες και τις σκληρές αλήθειες της ύπαρξης. Η ταινία, καθώς και το πρωτότυπο τραγούδι από την Αμερικανίδα μουσικό Λόρα Τζέιν Γκρέις, εμπνέεται από το ομώνυμο ποίημα του Κ.Π. Καβάφη.

ΙΛΑΤΣ, Ε.Λαλουδακη-Μ.Πιτσοκαρο, 11’

Ορμένιο, παραμεθόριος. Δύο φωνές, μάνα και κόρη, ανασύρουν προσωπικά βιώματα: εμφύλιος, εξορία, μετανάστευση. Η αφήγησή τους έχει την αξία της προφορικής ιστορίας, αλλά δεν μένει εκεί. Η Κοκόνα και η Χρυσούλα μιλάνε για την ανάγκη των ανθρώπων να συμφιλιωθούν με τα τραύματα του παρελθόντος τους. Ιλάτσ’ στη διάλεκτο της Ανατολικής Ρωμυλίας σημαίνει «γιατρικό».

8.00-9.30μμ             

VANESSA VINSON VIBES, Ανδρεας Σιαδημας, 92’

Η Βανέσσα καλείται να βρει τον εαυτό της απέναντι σε στόχους-βουνά που η ίδια ορθώνει μπροστά της. Προσπαθεί να δώσει νόημα στις ορειβατικές αποστολές της προωθώντας τις οικολογικές της ανησυχίες και τη social media ταυτότητά της. Οι ρόλοι της είναι πολλοί και αυτό κάνει τα ερωτήματα πιο σύνθετα και ό,τι διακυβεύεται να ισορροπεί επικίνδυνα.

9.30μμ-11.30μμ

Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ, Στελιος Χαραλαμποπουλος, 100’

Δύο πολιτικές δίκες και εκτελέσεις έχουν αφήσει ανεξίτηλο ίχνος στην μετεμφυλιακή Ελλάδα. Η δίκη του Νίκου Μπελογιάννη και η δίκη του Νίκου Πλουμπίδη. O Πλουμπίδης, όμως, έφυγε μόνος, συκοφαντημένος, ατιμασμένος. Το προσωπικό δράμα και το συλλογικό πεπρωμένο συνδιαμορφώνουν αυτόν τον προμηθεϊκό ήρωα που μοιάζει να πηγάζει από αρχαία τραγωδία.