Πληροφορίες για τους εκπαιδευτικούς
Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Γενικές Πληροφορίες
Το Λαογραφικό και Ιστορικό Μουσείο της Ξάνθης, προτείνει μια σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων.
Στόχοι των προγραμμάτων είναι:
- να εξοικειωθούν τα παιδιά με τον μουσειακό χώρο και να ερευνήσουν τα χαρακτηριστικά των μουσειακών αντικειμένων,
- να γνωρίσουν στοιχεία της θρακικής και τοπικής ιστορίας,
- να ερευνήσουν τα χαρακτηριστικά των μουσειακών αντικειμένων, ν’ αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες,
- να γνωρίσουν και να συγκρίνουν παραδόσεις,
- να διακρίνουν τις τεχνικές δημιουργίας έργων τέχνης,
- να συγκρίνουν τις επιλογές απεικόνισης των εποχών του χρόνου,
- να αναπτύξουν τις δημιουργικές και τις συνεργατικές τους ικανότητες.
Οι στόχοι των προγραμμάτων επιτυγχάνονται με την αξιοποίηση διάφορων εκπαιδευτικών μεθόδων που βασίζονται στις μαθησιακές θεωρίες του επικοδομητισμού και της ανακάλυψης.
Τα προγράμματα είναι προσαρμοσμένα σε διάρκεια, πληροφορίες και δραστηριότητες για κάθε σχολικό επίπεδο.

Πληροφορίες για την ημέρα της συμμετοχής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Πρόκειται για οδηγίες που θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς και τους υπευθύνους του προγράμματος στην ασφαλέστερη και καλύτερη οργάνωση και υλοποίηση του προγράμματος.
- Ετοιμάστε με τα παιδιά καρτελάκια με το μικρό τους όνομα για να τα φορούν στη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.
- Προτείνετε στα παιδιά να φορέσουν άνετα ρούχα και παπούτσια. Τα παιδιά θα κινηθούν στον εκθεσιακό χώρο κι ίσως χρειαστεί να κάτσουν στο δάπεδο.
- Ενημερώστε το Λαογραφικό Μουσείο της ΦΕΞ για τις ιδιαίτερες ανάγκες που μπορεί να υπάρχουν στην ομάδα σας (π.χ. παιδιά με κινητικά προβλήματα ή άλλες αναπηρίες, μαθησιακές δυσκολίες, όχι καλή κατανόηση της ελληνικής γλώσσας, αλλεργίες, κ.ά.).
- Η παρουσία και η ενεργός συμμετοχή σας στο πρόγραμμα ως μέλος της ομάδας είναι απαραίτητη και για την εποπτεία της ομάδας και για να αξιοποιήσετε την εμπειρία των παιδιών μετά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η συμβολή σας στη βελτίωση των εκπαιδευτικών μας υπηρεσιών με τη συμπλήρωση του φύλλου αξιολόγησης που θα σας δοθεί.
- Μην ξεχάσετε να φέρετε τη φωτογραφική σας μηχανή!
Δραστηριότητες μετά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
- Συζητήστε με τα παιδιά την εμπειρία τους από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: τι τους άρεσε, τι δεν τους άρεσε, ήταν αυτό που περίμεναν; Ζητήστε τους να ζωγραφίσουν ομαδικά τις εντυπώσεις σας (πρόσωπα, αντικείμενα, ή ότι άλλο εντυπωσίασε τα παιδιά).
- Δημιουργήστε πίνακες στατιστικών με τις προτιμήσεις των μελών της ομάδας (π.χ. ποια ενότητα, παιχνίδι ή δραστηριότητα που τους άρεσε περισσότερο). Θα μας ήταν χρήσιμο αν μας στέλνατε αυτούς τους πίνακες (ως διάδραση).
- Προτείνετε στα παιδιά να βρουν και να φέρουν (σε σχέση με κάθε πρόγραμμα) μουσικές, τραγούδια, παροιμίες, ποιήματα, αινίγματα που τους αρέσουν και να τα παρουσιάσουν στην τάξη.
- Δοκιμάστε να φτιάξετε μια κατασκευή ένα απλό μουσικό όργανο, ένα εργαλείο (ανάλογα με το πρόγραμμα) στην τάξη: μαράκες, μπαστούνι, κ.ά.
- Ανάλογα με το μαθησιακό επίπεδο της τάξης, αναπτύξτε το ζήτημα της λαογραφίας και των εθίμων σε σχέση με τη μουσική, τις καλλιέργειες, το ανάγλυφο της περιοχής δηλ. βουνό ή θάλασσα ή τις εποχές.
Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία χρήσης του site. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, Διαβάστε περισσότερα
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.